W tym roku w ramach pitchingu Animated in Poland przyznano dwie nagrody. Wyróżnienie Specjalne Centrum Technologii Audiowizualnych otrzymał projekt „Red light train” w reżyserii Alicji Kot, a Nagrodę Sound Mind Studio – projekt „Karpysia” w reżyserii Betiny Bożek. Oba projekty produkowane są przez Pracownię Filmu Animowanego Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

 

„Red light train” to historia młodej stewardesy pracującej w luksusowym pociągu dalekobieżnej linii do Paryża. Pasażerami są zakochane pary, podróżujące do stolicy miłości. Stewardesa mimowolnie staje się świadkiem ich miłosnych uniesień. Jednocześnie coraz dotkliwiej odczuwa własną samotność. Chce kochać i być kochaną. Nie potrafiąc sobie poradzić z niezaspokojoną potrzebą miłości obsesyjnie obserwuje złączonych w uściskach, podróżujących kochanków. Projekt realizowany jest w technice rysunkowej i komputerowego 2D, a planowana data ukończenia filmu to wrzesień 2018.

 

„Kaprysia”  to nazwa wymyślonej przez Betinę Bożek planety, o której opowiada film.  Animacja jest obrazem krainy rządzącej się kaprysem. Wszystko, co istnieje na Kaprysi jest nieoczywiste, chaotyczne, zmienia swoje kształty i właściwości. Kształt planety podlega ciągłym zmianom w zależności od nieznanych nikomu praw i zachcianek. Pomimo pozornego bałaganu, jaki panuje na planecie, jest to miejsce szczęśliwe – dominują na niej jasne i czyste barwy.  „Kaprysia” o projekt w pełni rysunkowy, a planowana data zakończenia prac nad nim to, podobnie jak w przypadku „Red light train” – wrzesień 2018.

 

Partner KFF Industry i fundator Wyróżnienia Specjalnego – Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) jest wyjątkową przestrzenią, w której technologia, kultura oraz sztuka łączą się, przenikają i uzupełniają. Synergia tych elementów i genius loci miejsca sprzyjają kreatywnym twórcom, którzy mają szansę urzeczywistniać tutaj oryginalne pomysły. CeTA to miejsce kompleksowe, umożliwiające realizację wszystkich etapów profesjonalnej produkcji filmowej i telewizyjnej. Tutaj wsparcie otrzymują zarówno doświadczeni, jak i początkujący twórcy, którzy dodatkowo mogą skorzystać z licznych warsztatów.

 

Drugim fundatorem nagrody i partnerem KFF Industry jest studio Sound Mind –  studio postprodukcji dźwięku, założone przez Michała Fojcika MPSE dźwiękowca z kilkunastoletnim stażem. Michał Fojcik jest członkiem amerykańskiego stowarzyszenia Motion Picture Sound Editors, oraz Polskiej oraz Europejskiej Akademii Filmowej. Jest autorem dźwięku do ponad 60 filmów fabularnych, animowanych i dokumentalnych m. in. Sztuka Kochania, BogowieCzerwony Pająk,21xNY, Loving Vincent, Ziegenort, Do serca Twego, Lato 2014, XOXO Pocałunki i uściski. Pracował również przy produkcjach międzynarodowych Arbitrage (USA), Bhaag Milkha Bhaag (Indie), Balcanic I. Caine (Rumunia). W roku 2015 był nominowany do nagrody Polskiej Akademii Filmowej Orły w kategorii Najlepszy Dźwięk za film Bogowie. Ma na swoim koncie również udźwiękowienie kilku tysięcy reklam, produkcję dźwięku do radia, tv, multimediów oraz wielu ekspozycji muzealnych.

 

Pitching Animated in Poland odbył się w tym roku już po raz szósty. Pierwsza edycja pitchingu miała miejsce w maju 2013 roku podczas 53. edycji Krakowskiego Festiwalu Filmowego we współpracy z magazynem „Shortcut”. W ramach ubiegłorocznej edycji wydarzenia zaprezentowano m.in. film „Się zjada” Edyty Adamczak, zaproszony do konkursu festiwalu w Guanajuato, czy „Tango tęsknot” Marty Szymańskiej, który swoją premierę będzie miał na festiwalu w Annecy.