ZWYCIĘZCY 49. KRAKOWSKIEGO FESTIWALU FILMOWEGO

 

JERZY KUCIA – LAUREAT SMOKA SMOKÓW

 

KONKURS DŁUGOMETRAŻOWYCH DOKUMENTÓW

 

Złoty Róg: „Unmistaken Child”/ „Wybraniec” reż. Nati Baratz (Izrael)

Srebrny Róg: „Sergei The Healer”/ „Siergei Verenseusauttaja”/ „Sergei uzdrowiciel” reż. Petteri Saario, Juha Taskinen (Finlandia)

 

Dyplomy honorowe:

„Rough Aunties”/ „Ciotki” w reżyserii Kim Longinotto (Wielka Brytania)


KONKURS MIĘDZYNARODOWY

 

NAGRODY REGULAMINOWE:

 

Złoty Smok: „Pizza in Auschwitz”/ „Pizza be Auschwitz” reż. Moshe Zimerman (Izrael)

Srebrny Smok dla reżysera najlepszego filmu animowanego: Fabrice le Nezet, Francois Roisin, Jules Janaud za film „Dix”/ „Dziesięć” (Francja)

Srebrny Smok dla reżysera najlepszego filmu fabularnego: Richard Penfold, Samuel Hearn za film „Leaving”/ „Muszę odejść” (Wielka Brytania)

Srebrny Smok dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego: Marcel Łoziński za film „Poste Restante” (Polska)


Specjalne wyróżnienie:

„Wagah” w reżyserii Supriyo Sen (Niemcy)

„Hugo Rey y su Doncella”/ „Hugo Rey and his Damsel”/ „Hugo Król i jego poddana” w reżyserii Franco de la Peña (Polska/ Wenezuela)

„Shesh vahetsi dakot betel aviv”/ „Six and Half Minutes in Tel Aviv”/ „Sześć i pół minuty w Tel Awivie” w reżyserii Mirey Branatz (Izrael)


NAGRODY POZAREGULAMINOWE:

Prix UIP Kraków: „Poste Restante” w reżyserii Marcela Łozińskiego (Polska)

Jury Międzynarodowej Krytyki Filmowej (FIPRESCI) na 49. Krakowskim Festiwalu Filmowym w składzie: Vladimir Ignatovski (Bułgaria), Saskia Lengie (Holandia), Tadeusz Szczepański (Polska) postanowiło przyznać nagrodę filmowi „Poste Restante” w reżyserii Marcela Łozińskiego (Polska).

Jury Międzynarodowej Federacji Klubów Filmowych (FICC) w składzie: Marta Chwałek (Polska), Carl Henrik Eilersten (Norwegia), Andrea Pocsik (Węgry) postanowiło przyznać nagrodę Don Kichota filmowi „Goleshovo” w reżyserii Iliana Meteva (Bułgaria/ Wielka Brytania).

Specjalne wyróżnienie zostało przyznane filmowi „Leaving”/ „Muszę odejść” w reżyserii Richarda Penfolda i Samuela Hearna (Wielka Brytania).


KONKURS POLSKI

 

NAGRODY REGULAMINOWE:

 

Złoty Lajkonik: „Królik po berlińsku” w reżyserii Bartka Konopki

Srebrny Lajkonik dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego: Paweł Łoziński za film „Chemia”

Srebrny Lajkonik dla reżysera najlepszego filmu animowanego: Michał Socha za film „Laska”

Srebrny Lajkonik dla reżysera najlepszego filmu fabularnego: Magnus von Horn za film „Echo”


Dyplomy Honorowe:

„Nauczanie początkowe” w reżyserii Marcina Bortkiewicza

„Wujek” w reżyserii Macieja Sznabela

za najlesze zdjęcia – Tomasz Madejski za film „Lunatycy”

 

NAGRODY POZAREGULAMINOWE:

 

Nagroda Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich: Maria Zmarz-Koczanowicz za film „Zwyczajny marzec” oraz Piotr Jaworski za film „Kiedyś w Afryce”

 

Nagroda Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich za najlepszy montaż: Katarzyna Maciejko- Kowalczyk

 

Nagroda Prezesa TVP S.A. dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego: „Bocznica” reż. Anna Kazejak

 

Nagroda Prezesa TVP S.A. dla autora najlepszych zdjęć w filmie dokumentalnym: Jakub Giza za zdjęcia do flmu „Bocznica” w reżyserii Anna Kazejak

 

Nagroda im. Macieja Szumowskiego ufundowaną przez Telewizję Kino Polska: „Tam, gdzie słońce się nie spieszy” reż. Matej Bobrik

Rzeźba Bronisława Chromego dla najlepszego producenta polskich filmów krótkometrażowych i dokumentalnych dla Anny Wydry za film „Królik po berlińsku”

 

Nagroda Studentów Miasta Krakowa:

Jury w składzie: Grzegorz Lis, Michał Gulik, Anna Fac- Biedziuk, Jacek Dziduszko, Przemysław Pełka, Zuzannna Pawłowska, Konrad Pronobis, Anna Petelenz, Paulina Nowak postanowiło przyznać nagrody dla następujących filmów:

najlepszy film z konkursu pełnometrażowych dokumentów – „Unmistaken Child”/ „Wybraniec” reż. Nati Baratz

najlepszy film z konkursu międzynarodowego – „My Amulet”/ „Mój amulet” reż. Leah Thorn (Wielka Brytania), „Skhizein” reż. Jérémy Clapin (Francja)

najlepszy film z konkursu polskiego – „Bocznica” reż. Anna Kazejak

 

Nagroda Publiczności:

„Szczęściarze” reż. Tomasz Wolski