Prezentacja Focus on Denmark

2.06, 12.00 – 13.30 CEST

dostęp z akredytacjami: Industry, Industry Pro, Media

Panel dyskusyjny, którego celem jest prezentacja możliwości koprodukcyjnych z Danią. Gośćmi panelu będą duńscy producenci, przedstawiciele stacji TV oraz instytucji finansujących projekty.

 Moderator: Tue Steen Müller

PANELIŚCI:

Anne Mandrup, Duński Instytut Filmowy, Szefowa Działu Dokumentalnego

Duński Instytut Filmowy (DFI) jest duńską narodową agencją kultury filmowej, działającą pod Ministerstwem Kultury. Wspieramy rozwój, produkcję i dystrybucję filmów oraz prowadzimy archiwa. Duński Instytut Filmowy (DFI) może finansować międzynarodową koprodukcję filmów dokumentalnych o dowolnej długości, krótkometrażowych fabuł i projektów transmedialnych, które mają producenta delegowanego spoza Danii. W ciągu roku są trzy terminy zgłaszania projektów. Celem finansowania koprodukcji jest wzmocnienie partnerstwa i twórczej wymiany między producentami duńskimi i międzynarodowymi. Duński Instytut Filmowy wysoko ceni możliwości, jakie koprodukcja może zapewnić duńskiemu przemysłowi (finansowanie międzynarodowe, dystrybucja oraz wymiana kulturalna i biznesowa) i dlatego zachęca do ustanowienia tych partnerstw.

Katrine A. Sahlstrøm, Good Company Pictures, producentka

Katrine A. Sahlstrøm przez 7 lat pracowała dla Larsa von Triera, zanim w 2011 r. przeszła od filmów fabularnych do dokumentalnych. Jako asystentka producenta pracowała z von Trierem przy filmach Manderlay, Antychryst i Melancholia, a ponadto przy Mojej drogiej Wendy Thomasa Vinterberga oraz Kochanku królowej Nikolaja Arcela. Następnie pracowała wraz ze słynną producentką Sigrid Dyekjær przy filmach takich jak Uzależnieni od miłości, Uwolnij umysł i Mistrz tańca powraca. Debiutem producenckim Sahlstrøm był film Podejrzany: Ai Weiwei (IDFA 2013, nagroda Bodil 2014). Katrine jest absolwentką Eurodoc i posiada tytuł licencjata w dziedzinie nauk o filmie i mediach na uniwersytetach w Kopenhadze i Amsterdamie. Dziś pracuje w Good Company, której jest współwłaścicielem, skupiając się na kreatywnych dokumentach z emocjonalnymi stawkami.

Kim Christiansen, DR Sales, producent wykonawczy dokumentów i koprodukcji

Przez ostatnie dwadzieścia lat związany z międzynarodowym dokumentem (sprzedaż, zakup, koprodukcje). Był szefem działu sprzedaży w TV 2 World i szefem industry na CPH:DOX (2012-2013). Obecnie w DR Sales nadzoruje wszystkie filmy dokumentalne na rynek międzynarodowy, głównie od niezależnych producentów z regionu skandynawskiego, ale także z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec itp., a także pomaga producentom w finansowaniu ich filmów. DR Sales jest działem sprzedaży największego w Skandynawii międzynarodowego dystrybutora (DR), specjalizującego się we współczesnych dokumentach społecznych i politycznych, obecnym na wszystkich głównych rynkach telewizyjnych i festiwalach. DR Sales zajmuje się także projektami filmowymi na etapie produkcji, w ścisłej współpracy z niezależnymi producentami kwalifikującymi się do międzynarodowych koprodukcji i przedsprzedaży.

Malene Flindt Pedersen, Hansen & Pedersen Film & Television, producentka

Producentka Malene Flindt Pedersen (ur. 1966), ukończyła duńską National Film School w 1995 r. W 1998 r. wraz z mężem, reżyserem Andersem Riis-Hansenem, założyła Hansen & Pedersen Film & Television. Malene odeszła z zarządu na kilka lat, aby zostać dyrektorem ds. Filmów krótkometrażowych i dokumentalnych w Duńskim Instytucie Filmowym w latach 2006-2012, gdzie ugruntowała swoją silną pozycję w branży filmowej. Odkąd wróciła do pracy producenckiej, wyprodukowała i koprodukowała wiele międzynarodowych filmów dokumentalnych i seriali telewizyjnych. Malene jest obecnie jedynym właścicielem i dyrektorem generalnym Hansen & Pedersen Film & Television. Zasiada również w zarządach duńskiego stowarzyszenia producentów i festiwali filmowych w Kopenhadze. Malene była również ekspertem od spraw finansowania w warsztatach EAVE oraz prowadziła zajęcia w The Danish Film School i European Film College.

Signe Byrge Sørense, Final Cut for Real, producentka

Signe Byrge Sørensen jest dwukrotnie nominowaną do Oscara® producentką (Scena zbrodni, 2014, Scena ciszy, 2016). Sørensen pracuje w filmie od 1998 roku – zaczynała w SPOR Media, po czym przeniosła się do Final Cut Productions ApS w 2004 roku i była współzałożycielką Final Cut for Real ApS w 2009 roku. Wyprodukowała filmy dokumentalne w Południowej Afryce, Zimbabwe, Senegalu, Tajlandii, Indonezji, Kolumbii i Argentynie – oraz w Danii i Szwecji. Podczas pracy w SPOR Media była duńską koproducentką Steps for the future. Uczestniczyła w europejskich kursach koprodukcyjnych EURODOC w 2003 r., EAVE w 2010 r. i ACE w 2018 r. W 2014 r. Signe Byrge Sørensen otrzymała duńską nagrodę dokumentalną o nazwie Roos Prize i nagrodę IB przyznaną przez Duńskie Stowarzyszenie Reżyserów Filmowych. Jej najnowsze filmy to A Comedian in a Syrian Tragedy (2019, reż. Rami Farah), Songs of Repression (2020, reż. Marianne Hougen-Moraga I Estephan Wagner) oraz Attacked – The Copenhagen Shootings (2020, reż. Nils Giversen).

Sigrid Dyekjær, Danish Documentary Production, producentka

Sigrid Dyekjær wyprodukowała ponad 30 filmów dokumentalnych w ciągu ostatnich 20 lat. Jest producentką nominowanego do Oscara filmu Jaskinia (2020, reż. Feras Fayyad). Wyprodukowała również film nominowanej do Oscara Hanny Polak Nadejdą lepsze czasy, który miał premierę kinową w USA i zdobył ponad 80 nagród, a sama Sigrid została nominowana do nagrody Amerykańskiej Gildii Producentów Filmowych (2016) – Gildii, której teraz jest członkiem. W 2019 roku wyprodukowała film Love Child Evy Mulvad, I Walk uznanego duńskiego reżysera Jørgena Letha, Rosyjska szkoła uwodzenia Aliny Rudnickiej, Aquarela Wiktora Kossakowskiego (Oscarowa shortlista) oraz Hunting Hedonia Pernille Rose Gronkjar. Sigrid jest również pierwszym koproducentem filmu Ulricha Seidla Safari. Wykłada w duńskiej National Film School oraz w DOK Incubator.

Tue Steen Müller – moderator

Urodzony w 1947 r. Duńczyk. Przez ponad 20 lat pracował w duńskiej komisji filmowej przy filmach krótkometrażowych i dokumentalnych. Współzałożyciel Balticum Film i TVFestival, Filmkontakt Nord i Documentary of UE. Prowadził kursy i seminaria dokumentalne w ponad 30 krajach. Od 1996 do 2005 był dyrektorem EDN (European Documentary Network). Od 2006 roku jest niezależnym konsultantem i nauczycielem w warsztatach takich jak Ex Oriente, DocsBarcelona, ​​Archidoc, Documentary Campus, Storydoc, Baltic Sea Forum, Black Sea DocStories, Caucadoc, a także konsultantem programowym festiwali Magnificent7 w Belgradzie, DOCSBarcelona, ​​Message2Man w Sankt Petersburgu i DOKLeipzig. Krytyk filmów dokumentalnych i reporter www.filmkommentaren.dk