Animated in Poland

PUBLICZNE PREZENTACJE ONLINE

2.06, 14.00 – 16.00 CEST

dostęp z akredytacjami: Industry, Industry Pro, Media

Prezentacja polskich krótkometrażowych filmów animowanych w fazie produkcji, przeznaczona dla międzynarodowych profesjonalistów z branży filmowej – programerów festiwali, agentów sprzedaży, dystrybutorów i reprezentantów instytucji filmowych. Wydarzenie odbędzie się w całości online i przeprowadzone zostanie w języku angielskim.

Moderator: Zofia Jaroszuk

WYBRANE PROJEKTY:

ROZWIĄZANIE, reż. Sylwia Zawiła

REŻYSERIA, SCENARIUSZ, ANIMACJA, ZDJĘCIA, MONTAŻ: SYLWIA ZAWIŁA
PRODUKCJA: AKADEMIA SZTUK PIĘKNYCH IM. JANA MATEJKI W KRAKOWIE
POLSKA, 2D, 10’
JĘZYK: BRAK DIALOGÓW
DATA UKOŃCZENIA FILMU: 12.10.2020

KONTAKT: ROBERT SOWA, AKADEMIA SZTUK PIĘKNYCH IM. JANA MATEJKI W KRAKOWIE, [email protected]

Matka z trójką dzieci mieszkają w ogrodzie, gdzie jedynym pożywieniem oprócz mleka matki są owoce drzewa figowego. Kiedy zaczyna brakować mleka, dzieci podejmują pierwszą decyzję, która odmienia ich perspektywę i życie całej rodziny.

Sylwia Zawiła zajmuje się filmem animowanym, rysunkiem oraz grafiką użytkową. Obecnie studiuje na ostatnim roku na Wydziale Grafiki w Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki.

Pracownia Filmu Animowanego Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, jest wiodącym studiem kształcącym w dziedzinie animacji w Polsce. Kształcimy we wszystkich technikach animacji: manualnych, komputerowych, 2D, 3D oraz animacji przestrzennej i stop motion. Do dyspozycji jest studio dźwiękowe i studio motion capture. Filmy studenckie odnoszą sukcesy i biorą udział w najważniejszych  festiwalach filmowych: Cannes, Berlinie, Annecy, Oberhausen, Hiroszimie, Zagrzebiu oraz w galeriach sztuki: Museum of Modern Art w Nowym Jorku czy Centrum Pompidou w Paryżu.

KRAB, reż. Piotr Chmielewski

REŻYSERIA, SCENARIUSZ: PIOTR CHMIELEWSKI
PRODUKCJA: WJTEAM
POLSKA, ANIMACJA POKLATKOWA, 6’
JĘZYK: POLSKI
DATA UKOŃCZENIA FILMU: 04.2021

KONTAKT: WOJCIECH LESZCZYŃSKI, WJTEAM, [email protected], [email protected]

W filmie przedstawione są losy morskiego kraba. Wraz z rozwojem jego historii odkrywamy, że nie żyje on w swoim naturalnym środowisku, lecz w niewoli – z każdej strony ograniczają go szklane mury akwarium. Co więcej – akwarium, w którym uwięziony jest krab znajduje się w restauracyjnej kuchni. Widz oczami kraba obserwuje, jak inne morskie zwierzęta zostają zabijane i gotowane. Napięcie wzrasta i osiąga swój kulminacyjny punkt w momencie, gdy nadchodzi kolei głównego protagonisty.

Piotr Chmielewski jest autodydaktą w dziedzinie animacji, doktorantem ekonomii i magistrem afrykanistyki. Od kilku lat pracuje jako freelancer i autor animacji poklatkowych dla różnych organizacji pozarządowych w Polsce i za granicą. Jego ulubionymi technikami są animacje lalkowe i wycinankowe.

WJTeam – firma producencka skupiająca grono artystów i profesjonalistów z branży filmowej. Swoją działalność koncentruje wokół filmu animowanego, pełniąc zarówno funkcję producenta wiodącego, wykonawczego jak i koproducenta. WJTeam realizuje koprodukcje międzynarodowe, a także zlecenia komercyjne m.in. filmy reklamowe, teledyski, budowę scenografii i rekwizytów, mockupów i makiet.

GONÂVE, reż. Michał Soja, Róża Duda

REŻYSERIA, SCENARIUSZ, ANIMACJA, MONTAŻ: RÓŻA DUDA, MICHAŁ SOJA
ZDJĘCIA: SZYMON KURIATA
PRODUKCJA: KRAKOWSKI KLASTER FILMOWY
POLSKA, 3D, 20’
JĘZYK: ANGIELSKI
DATA UKOŃCZENIA FILMU: 05.2021

KONTAKT: ANETA ZAGÓRSKA, ROBERT SOWA, KRAKOWSKI KLASTER FILMOWY, 
[email protected]; [email protected]

Lata dwudzieste XX wieku, Gonâve, niewielka haitańska wyspa na Morzu Karaibskim. Postępuje inwazja kolonialnej inwestycji. Były górnik polskiego pochodzenia – Faustin Wirkus – administrator wyspy, zaprzyjaźnia się z jej mieszkańcami. Obwołany królem przez lokalną społeczność, próbuje pomóc wyspie. Jego plan nagłośnienia sytuacji na Gonâve przynosi jednak nieoczekiwane skutki. Film inspirowany prawdziwą historią Faustina Wirkusa.

Michał Soja (1994) jest artystą multimedialnym posługującym się animacją i filmem, ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie, studiował również na Zürcher Hochschule der Künste i Akademie der Bildenden Künste München.

Róża Duda (1993) jest absolwentką Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, w ramach stypendiów studiowała również na Universität für angewandte Kunst w Wiedniu oraz na Zürcher Hochschule der Künste. W swojej twórczości znajduje się na pograniczu sztuk wizualnych oraz kina. Róża Duda i Michał Soja tworzą duet artystyczny od 2017 roku.

Krakowski Klaster Filmowy to studio produkcji filmowej z Małopolski. Łączy profesjonalne firmy, organizacje i artystów z branży filmowej. Klaster zapewnia wszystkie etapy produkcji filmu i zrzesza wypożyczalnie, producentów liniowych, kierowników produkcji, obsługę lokacji, scenografię, animację, postprodukcję obrazu i dźwięku.

MOMO I LULU, reż. Anita Kwiatkowska-Naqvi

REŻYSERIA, SCENARIUSZ, ZDJĘCIA, MONTAŻ: ANITA KWIATKOWSKA-NAQVI
ANIMACJA: ANITA KWIATKOWSKA-NAQVI, AGNIESZKA BOROWA
MONTAŻ: KATARZYNA BONIECKA
PRODUKCJA: LELE CROSSMEDIA PRODUCTION, STUDIO MUNKA – STOWARZYSZENIE FILMOWCÓW POLSKICH
POLSKA, 2D, 6’
JĘZYK: BRAK DIALOGÓW
DATA UKOŃCZENIA FILMU: 02.2021

KONTAKT: RÓŻA MISZTELA, LELE CROSSMEDIA PRODUCTION, [email protected]

Poznajcie małą meduzę – MoMo. To ruchliwe zwierzątko żyje w stadzie. Wraz z przyjaciółmi płynie przez ocean, wykonując podwodny taniec. Gdzie zniknął MoMo? Zakochał się i zostaje. Wygląda na to, że żadna siła nie jest w stanie odciągnąć go od ukochanej LuLu. Ale czy dobrze ulokował swe uczucia? LuLu jest żyjątkiem osiadłym, mieszka na dnie oceanu i nie umie pływać, a stado musi płynąć dalej.

Anita Kwiatkowska-Naqvi – ur. w 1986 r. w Krakowie. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, absolwentka animacji i doktorantka w Szkole Filmowej w Łodzi, w swoich filmach krótkometrażowych nowatorsko podchodzi do tradycyjnych technik animacji, tworząc hipnotyzujące, poetyckie światy. Jej filmy zdobyły liczne nagrody na międzynarodowych festiwalach filmowych, w tym na festiwalu w Annecy.

LeLe Crossmedia Production – od 2012 roku z sukcesem tworzymy ambitne kino. Współpracujemy ze studiami produkcyjnymi w Polsce i na świecie jako producent wykonawczy, koproducent lub producent wiodący. Nasze filmy są pokazywane i nagradzane na prestiżowych festiwalach filmowych na całym świecie (Sundance, Annecy, Cross Video Days – Paryż).

SLOW LIGHT, reż. Kijek/Adamski

REŻYSERIA, SCENARIUSZ, ANIMACJA, ZDJĘCIA, MONTAŻ: KIJEK/ ADAMSKI
PRODUKCJA: ANIMOON
POLSKA, ANIMACJA 2D, POKLATKOWA, 9’30’’
JĘZYK: DWIE WERSJE JĘZYKOWE – ANGIELSKA I POLSKA
DATA UKOŃCZENIA FILMU: Q2 2021

KONTAKT: ZOFIA JAROSZUK, ANIMOON, [email protected]

Film o człowieku, który wszystko, na co spojrzał widzi dopiero po siedmiu latach, ponieważ jego oczy tak powoli przepuszczają światło. Spóźniony ogląd zdarzeń rzutuje na niedojrzałość emocjonalną bohatera i życiowe niepowodzenia. Przy użyciu mieszanej techniki animacji film łączy w plakatowy sposób dwa porządki czasowe i operuje skrótem graficznym dla oddania kolejnych losów bohatera.

Kijek/Adamski (Kasia Kijek i Przemek Adamski)

Duet kreatywny pracujący na szeroko pojętym polu wideo, animacji i grafiki. Szczególnie zainteresowany tymi obszarami twórczości, na których wymienione dziedziny przenikają się wzajemnie; nieustannie eksperymentujący w poszukiwaniu nowych środków wyrazu.
ww.kijekadamski.com

Animoon to studio produkcyjne animowanych seriali oraz filmów krótko- i pełnometrażowych, nagradzane do tej pory ponad 60 razy. Specjalizujemy się w developmencie i kreowaniu marek animacji. Tworzymy projekty o wysokiej jakości artystycznej i fabularnej, głównie bazując na oryginalnych pomysłach.

 

TOOTHLESS, reż. Andrea Guizar

REŻYSERIA, SCENARIUSZ, MONTAŻ: ANDREA GUIZAR
ANIMACJA: ALEXANDRA CASTELLANOS, LUIS JURADO
PRODUKCJA: SZKOŁA FILMOWA W ŁODZI
POLSKA, MEKSYK, ANIMACJA WYCINANKOWA, 2D, RÓŻNE TECHNIKI, 10’
JĘZYK: ANGIELSKI
DATA UKOŃCZENIA FILMU: 28.09.2020

KONTAKT: KRZYSZTOF BRZEZOWSKI, SZKOŁA FILMOWA W ŁODZI, [email protected]

Clara w niewyjaśnionych okolicznościach traci ząb podczas snu. Połknięta przez ogromny otwór gębowy, po tym jak zostawił ją partner (Antonio), trafia do podziemnego świata, w którym surrealistyczny akwizytor Sci Fi zaprasza ją do kliniki “ELECTRODENT”, obiecującej naprawę zębów…i nie tylko.

Andrea Guizar to filmowiec i artystka wizualna urodzona w 1989r. w Mexico City. Wyreżyserowała filmy: Konstrukcja (2013), Mosaico, el vals del bazo (2015), Spa koniec świata (2016) i Świadomość kota (2017). Obecnie pracuje nad filmem dyplomowym, pt. Toothless (2020), którym uzyska tytuł magistra sztuki w Szkole Filmowej w Łodzi.

Szkoła Filmowa w Łodzi – jedna z najstarszych uczelni filmowych na świecie w programie studiów kładzie szczególny nacisk na ćwiczenia praktyczne. Szkoła kształci reżyserów, operatorów, animatorów, fotografików, scenarzystów, montażystów, kierowników produkcji filmowej i telewizyjnej oraz aktorów.

WARSZTATY:

Prezentacje poprzedzi intensywny warsztat przygotowawczy, który poprowadzi Wim Vanacker, selekcjoner konkursu krótkometrażowego Festiwalu Filmowego w Cannes. 

WIM VANACKER – Po ukończeniu psychologii w Belgii, Wim Vanacker przeniósł się do Dublina, gdzie pracował jako terapeuta uzależnień. Trzy lata później ponownie podjął studia – na EICAR – podczas których stworzył dwa krótkie metraże. Po zdobyciu dyplomu odkrył NISI MASA, organizację non-profit promującą młodych europejskich profesjonalistów, w której został szefem działu scenariuszowego oraz kierownikiem projektu European Short Pitch. Ostatnio założył firmę Sireal Films, w której wyprodukował short ,,empire”. Jako scenarzysta/reżyser aktualnie prowadzi prace nad filmem krótkometrażowym [ˈsɪə.ri.əl ]. Dodatkowo pracuje jako konsultant scenariuszowy, korepetytor i wykładowca, a od tego roku jest także członkiem komisji selekcyjnej konkursu filmów krótkometrażowych na Festiwalu Filmowym w Cannes.

.NAGRODY:

Wzorem ubiegłych lat dla najlepszych projektów przewidziane są nagrody ufundowane przez naszych partnerów – Studio Sound Mind i Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA):

– Bon Studia Sound Mind na 10 dni post-produkcji dźwięku do filmu (przy założeniu, że całość post-produkcji dźwięku będzie zrealizowana w Studio Sound Mind).

– Wyróżnienie Specjalne CeTA o wartości 30.000 PLN w formie wkładu niepieniężnego (aportu rzeczowego) w produkcję filmu realizowanego przez nagrodzonego twórcę/producenta lub kolejnego projektu, m.in. poprzez użyczenie sprzętu i infrastruktury oraz wykonanie wybranych usług. Wyróżnienie będzie zrealizowane w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu.

Sound Mind to studio postprodukcji dźwięku, założone przez Michała Fojcika MPSE dźwiękowca z kilkunastoletnim stażem. W latach 2011-2015 był związany z Alvernia Studios gdzie pracował jako sound designer oraz szef działu postprodukcji dźwięku. Jest członkiem amerykańskiego stowarzyszenia Motion Picture Sound Editors, oraz Polskiej oraz Europejskiej Akademii Filmowej. Autor dźwięku do ponad 60 filmów fabularnych, animowanych i dokumentalnych m. in. Sztuka Kochania, BogowieCzerwony Pająk, 21xNY, Loving Vincent, Ziegenort, Do serca Twego, Lato 2014, XOXO Pocałunki i uściski. Pracował również przy produkcjach międzynarodowych Arbitrage (USA), Bhaag Milkha Bhaag (Indie), Balcanic I. Caine (Rumunia). W roku 2015 był nominowany do nagrody Polskiej Akademii Filmowej Orły w kategorii Najlepszy Dźwięk za film Bogowie. Ma na swoim koncie również udźwiękowienie kilku tysięcy reklam, produkcję dźwięku do radia, tv, multimediów oraz wielu ekspozycji muzealnych.

Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) jest wyjątkową przestrzenią, w której technologia, kultura oraz sztuka łączą się, przenikają i uzupełniają. Synergia tych elementów i genius loci miejsca sprzyjają kreatywnym twórcom, którzy mają szansę urzeczywistniać tutaj oryginalne pomysły. CeTA to miejsce kompleksowe, umożliwiające realizację wszystkich etapów profesjonalnej produkcji filmowej i telewizyjnej. Tutaj wsparcie otrzymują zarówno doświadczeni, jak i początkujący twórcy, którzy dodatkowo mogą skorzystać z licznych warsztatów.