31.05.2022, 10.00 – 12.00 PUBLICZNE PREZENTACJE – MOS 2
31.05, 16.00 – 19.00 ONE-ON-ONE MEETINGS – MOS 4
NAGRANY PITCHING BĘDZIA MOŻNA OBEJRZEĆ W STREFIE GOŚCIA KFF INDUSTRY OD 1 CZERWCA.
8.06, 15.00 – 19.00 CEST ONE-ON-ONE MEETINGS ONLINE
wstęp z akredytacjami: Industry, Industry Pro, Industry Light, Media
Prezentacja polskich krótkometrażowych filmów animowanych w fazie produkcji, przeznaczona dla międzynarodowych profesjonalistów z branży filmowej – programerów festiwali, agentów sprzedaży, dystrybutorów i reprezentantów instytucji filmowych. W tym roku wydarzenie odbędzie się stacjonarnie w Krakowie i przeprowadzone zostanie w języku angielskim.
Moderator: Zofia Jaroszuk
WYBRANE PROJEKTY:
Owca, reż. Zofia Klamka, prod. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Trzy Filiżanki Kawy, reż. Natalia Krawczuk, prod. Lele Crossmedia Production
Show, reż. Jagoda Czarnowska, prod. Studio Filmów Animowanych – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
Dziewczynka do Orzechów, reż. Michalina Musialik, prod. Fumi Studio
Pamiętaj o rzęsach!, reż. Oktawian Jurczykowski, prod. Szkoła Filmowa w Łodzi
Magda, reż. Adela Kaczmarek-Siwińska, prod. Letko
Cud, reż. Ewa Borysewicz, prod. Letko
Koniunkcja, reż. Marta Magnuska, prod. Animoon








Owca, reż. Zofia Klamka, prod. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Pedantyczna animatorka prowadzi rutynowy tryb życia, przemieszczając się między domem a pracą. Pogrążona w marazmie coraz bardziej izoluje się od świata zewnętrznego aż do momentu znalezienia obrazka z owcą, który wskutek absurdalnych wydarzeń wyciągnie ją z apatii.
Trzy Filiżanki Kawy, reż. Natalia Krawczuk, prod. Lele Crossmedia Production
Krótka, wielowarstwowa opowieść o kobiecie, która przyjeżdża na spotkanie z mężczyzną, na którym kiedyś jej zależało. Spotykają się w ich ulubionej kawiarni, w której spotykali się wiele razy. Z pozoru błahe elementy i gesty przywracają wspomnienia. Czas staje się namacalny i tylko przeżywając na nowo niegdysiejsze wydarzenia, kobieta jest w stanie zostawić je w końcu za sobą.
Show, reż. Jagoda Czarnowska, prod. Studio Filmów Animowanych – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
Kosmiczna bohaterka zmaga się z surrealistyczną chorobą, niebezpieczeństwami i powrotem na swoją utęsknioną Planetę-Matkę. Tymczasem przygnębiony mieszkaniec poddasza i tracąca kontakt z rzeczywistością imprezowiczka stają się jej obsesyjnymi fanami, obserwując zmagania kosmo-bohaterki na swoich ekranach w szarej rzeczywistości. Dzika animacja w formie paru psychodelicznych odcinków ukazuje szaleńcze próby odnalezienia sensu oraz zawiłą podróż bohaterów ze świata iluzji do rzeczywistości.
Dziewczynka do Orzechów, reż. Michalina Musialik, prod. Fumi Studio
Podczas bożonarodzeniowego wieczoru mała dziewczynka znajduje zabawki – konia na biegunach, armię żołnierzyków, a także domek dla lalek. Jej ukochana lalka zwraca uwagę jednego z żołnierzyków, który niespodziewanie wkłada rękę pod jej sukienkę, a gdy ta go odtrąca – roztrzaskuje lalce głowę. Incydent ten rozpoczyna ciąg kolejnych wydarzeń, kończących symbolicznie sielankowy okres dzieciństwa bohaterki.
Pamiętaj o rzęsach!, reż. Oktawian Jurczykowski, prod. Szkoła Filmowa w Łodzi
Przypadkowe wydarzenie na peronie kolejowym wywołuje u bohatera lawinę wspomnień z dzieciństwa związanych z rozpadem swojego ojca i rodziny. Podróż pociągiem staje się podróżą w głąb siebie.
Magda, reż. Adela Kaczmarek-Siwińska, prod. Letko
Podhale, Polska, jesień 1939 r. Magda (15 lat) jest świetną narciarką. Dołącza do polskiego ruchu oporu i pomaga w przeprowadzaniu dokumentów i uciekinierów przez góry na Słowację. Pewnego dnia dowiaduje się, że grupa 21 pilotów musi pilnie przekroczyć granicę, bo Gestapo depcze im po piętach. Wymyśla ryzykowny plan zwabienia nazistów na swoją drogę, dzięki czemu piloci będą mogli przejść niezauważeni. Niestety, niemieccy żołnierze są również doświadczonymi narciarzami, którzy potrafią strzelać i przeładowywać broń, jadąc na nartach z dużą prędkością. Magda musi zaryzykować i wyrusza w las, brnąc przez śnieg.
Cud, reż. Ewa Borysewicz, prod. Letko
Demony, Anioły, świetliste kule – to tylko sztafaż walki o życie, którą musi stoczyć główny bohater „Cudu”. Nazwiecie go oszustem, pasożytem, pożałowania godnym zachlajmordą – i być może się nie pomylicie. Jakże to jednak będzie krótkowzroczny i nieprecyzyjny osąd! Bóg wie, komu zlecać zadania, które wychodzą daleko poza ludzkie zrozumienie. I to jemu właśnie przydzielił jedno z najważniejszych! Zanim jednak je wykona, musi przepłynąć morze gorzkiej wódki. W jakimż on robi to stylu!
Koniunkcja, reż. Marta Magnuska, prod. Animoon
Kobieta i mężczyzna znajdują się w pokoju, gekon siedzi w terrarium, kilka much krąży wokół lampy. Stopniowo w miarę pojawienia się ruch, odnajdujemy coraz więcej zależności i analogii między ich działaniami, a obserwowanymi elementami. Ukazane mikrokosmosy zdają się rytmicznie oddziaływać na siebie, przynależeć do jakiegoś kosmicznego porządku. Kobieta i mężczyzna znajdują się w pokoju, gekon siedzi w terrarium, kilka much krąży wokół lampy. Stopniowo w miarę pojawienia się ruch, odnajdujemy coraz więcej zależności i analogii między ich działaniami, a obserwowanymi elementami. Ukazane mikrokosmosy zdają się rytmicznie oddziaływać na siebie, przynależeć do jakiegoś kosmicznego porządku.
WARSZTATY:
Prezentacje poprzedzi intensywny warsztat przygotowawczy, który poprowadzi Wim Vanacker, selekcjoner konkursu krótkometrażowego Festiwalu Filmowego w Cannes.

WIM VANACKER – Po ukończeniu psychologii w Belgii, Wim Vanacker przeniósł się do Dublina, gdzie pracował jako terapeuta uzależnień. Trzy lata później ponownie podjął studia – na EICAR – podczas których stworzył dwa krótkie metraże. Po zdobyciu dyplomu odkrył NISI MASA, organizację non-profit promującą młodych europejskich profesjonalistów, w której został szefem działu scenariuszowego oraz kierownikiem projektu European Short Pitch. Ostatnio założył firmę Sireal Films, w której wyprodukował short ,,empire”. Jako scenarzysta/reżyser aktualnie prowadzi prace nad filmem krótkometrażowym [ˈsɪə.ri.əl ]. Dodatkowo pracuje jako konsultant scenariuszowy, korepetytor i wykładowca, a od tego roku jest także członkiem komisji selekcyjnej konkursu filmów krótkometrażowych na Festiwalu Filmowym w Cannes.
.NAGRODY:
Dla najlepszych projektów przewidziane są nagrody ufundowane przez naszych partnerów – Studio Sound Mind, Fixafilm i Crew United.
SOUND MIND STUDIO ANIMATED IN POLAND BEST PITCH AWARD – bon Studia Sound Mind na 10 dni post-produkcji dźwięku do filmu (przy założeniu, że całość post-produkcji dźwięku będzie zrealizowana w Studio Sound Mind).
FIXAFILM ANIMATED IN POLAND BEST PITCH AWARD – bon studia Fixafilm na usługi w zakresie postprodukcji obrazu o wartości 10 000 PLN
WYRÓŻNIENIE CREW UNITED – pięcioletnia subskrypcja Crew United w statusie Premium – dla reżysera i producenta wyróżnionego projektu
Sound Mind to studio postprodukcji dźwięku, założone przez Michała Fojcika MPSE dźwiękowca z kilkunastoletnim stażem. W latach 2011-2015 był związany z Alvernia Studios gdzie pracował jako sound designer oraz szef działu postprodukcji dźwięku. Jest członkiem amerykańskiego stowarzyszenia Motion Picture Sound Editors, oraz Polskiej oraz Europejskiej Akademii Filmowej. Autor dźwięku do ponad 60 filmów fabularnych, animowanych i dokumentalnych m. in. Sztuka Kochania, Bogowie, Czerwony Pająk, 21xNY, Loving Vincent, Ziegenort, Do serca Twego, Lato 2014, XOXO Pocałunki i uściski. Pracował również przy produkcjach międzynarodowych Arbitrage (USA), Bhaag Milkha Bhaag (Indie), Balcanic I. Caine (Rumunia). W roku 2015 był nominowany do nagrody Polskiej Akademii Filmowej Orły w kategorii Najlepszy Dźwięk za film Bogowie. Ma na swoim koncie również udźwiękowienie kilku tysięcy reklam, produkcję dźwięku do radia, tv, multimediów oraz wielu ekspozycji muzealnych.
…
Fixafilm to założony w 2012 roku dom postprodukcji filmowej i rekonstrukcji obrazu z siedzibą w Warszawie oraz oddziałami w USA i Australii. Fixafilm oferuje pełne spektrum usług od obsługi planu filmowego, poprzez montaż, kolor korekcję, VFX, aż po mastering i archiwizację. W dorobku studia znajdują się m. in. takie produkcje jak: Prisoners of the Ghostland (2021), Hopper/Welles (2020), My Heart Can’t Beat Unless You Tell It To (2020), Proste rzeczy (2020), Sisters 1968 (2018), Menashe (2017), Wszystkie nieprzespane noce (2016), Kebab i Horoskop (2014) oraz ponad 220 zrekonstruowanych i zremasterowanych tytułów takich mistrzów jak Orson Welles, Siergiej Paradżanow, Dario Argento, Andrzej Wajda, Wojciech J. Has, czy Andrzej Żuławski.

Crew United to platforma networkingowa dla twórców filmowych o wielu funkcjach, oferująca użytkownikom możliwość zaprezentowania swojego portfolio na arenie międzynarodowej w profesjonalnym, zweryfikowanym kontekście, a także możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z europejskimi i lokalnymi twórcami filmowymi – freelancerami, producentami, aktorami i firmami działającymi w branży audiowizualnej. Crew United publikuje również oferty pracy i daje możliwość poszukiwania partnerów do nowych projektów. Od 25 lat Crew United angażuje się aktywnie we wszystkie kwestie związane z standardami pracy w branży audiowizualnej. Crew United to bowiem nie tylko europejska platforma, zrzeszająca ponad 40 tysięcy aktywnych użytkowników i baza danych z informacjami o niemalże 250 tysiącach europejskich filmowcach i filmowczyniach, 115 tys. aktorach i aktorkach, 60 tys. firmach z sektora AV ale także uważny i aktywny partner organizacji zawodowych w wielu krajach europejskich.
