Animated in Poland

PUBLICZNE PREZENTACJE ONLINE

1.06, 14.00 – 16.00 CEST

ONE-ON-ONE MEETINGS: 16.00 – 19.00 CEST

PITCHING BĘDZIA MOŻNA OBEJRZEĆ W STREFIE GOŚCIA KFF INDUSTRY

dostęp z akredytacjami: Industry, Industry Pro, Industry Light, Media

Prezentacja polskich krótkometrażowych filmów animowanych w fazie produkcji, przeznaczona dla międzynarodowych profesjonalistów z branży filmowej – programerów festiwali, agentów sprzedaży, dystrybutorów i reprezentantów instytucji filmowych. Wydarzenie odbędzie się w całości online i przeprowadzone zostanie w języku angielskim.

Moderator: Zofia Jaroszuk

WYBRANE PROJEKTY:

Deserowy jamnik, reż. Betina Bożek, prod. Kraków Film Klaster – Centrum Animacji w Krakowie

Już mnie nie ma, reż./prod. Nawojka Wierzbowska

All My Effing Superheroes, reż. Piotr Kabat, prod. Letko 

Smell of the Ground, reż. Olivia Rosa, prod. Pracownia Filmu Animowanego – ASP Kraków 

Było sobie morze…, reż. Joanna Kożuch, prod. B-Film, Anima-pol

Jak być kochanym, reż. Nawojka Wierzbowska, prod. Studio Munka, Fumi Studio

Oczniak, reż. Małgorzata Wowczak, prod. Pracownia Filmu Animowanego – ASP Kraków

WARSZTATY:

Prezentacje poprzedzi intensywny warsztat przygotowawczy, który poprowadzi Wim Vanacker, selekcjoner konkursu krótkometrażowego Festiwalu Filmowego w Cannes. 

WIM VANACKER – Po ukończeniu psychologii w Belgii, Wim Vanacker przeniósł się do Dublina, gdzie pracował jako terapeuta uzależnień. Trzy lata później ponownie podjął studia – na EICAR – podczas których stworzył dwa krótkie metraże. Po zdobyciu dyplomu odkrył NISI MASA, organizację non-profit promującą młodych europejskich profesjonalistów, w której został szefem działu scenariuszowego oraz kierownikiem projektu European Short Pitch. Ostatnio założył firmę Sireal Films, w której wyprodukował short ,,empire”. Jako scenarzysta/reżyser aktualnie prowadzi prace nad filmem krótkometrażowym [ˈsɪə.ri.əl ]. Dodatkowo pracuje jako konsultant scenariuszowy, korepetytor i wykładowca, a od tego roku jest także członkiem komisji selekcyjnej konkursu filmów krótkometrażowych na Festiwalu Filmowym w Cannes.

.NAGRODY:

Dla najlepszych projektów przewidziane są nagrody ufundowane przez naszych partnerów – Studio Sound Mind, Fixafilm i Crew United.

SOUND MIND STUDIO ANIMATED IN POLAND BEST PITCH AWARD – bon Studia Sound Mind na 10 dni post-produkcji dźwięku do filmu (przy założeniu, że całość post-produkcji dźwięku będzie zrealizowana w Studio Sound Mind).

FIXAFILM ANIMATED IN POLAND BEST PITCH AWARD – bon studia Fixafilm na usługi w zakresie postprodukcji obrazu o wartości 10 000 PLN 

WYRÓŻNIENIE CREW UNITED – pięcioletnia subskrypcja Crew United w statusie Premium – dla reżysera i producenta wyróżnionego projektu

Sound Mind to studio postprodukcji dźwięku, założone przez Michała Fojcika MPSE dźwiękowca z kilkunastoletnim stażem. W latach 2011-2015 był związany z Alvernia Studios gdzie pracował jako sound designer oraz szef działu postprodukcji dźwięku. Jest członkiem amerykańskiego stowarzyszenia Motion Picture Sound Editors, oraz Polskiej oraz Europejskiej Akademii Filmowej. Autor dźwięku do ponad 60 filmów fabularnych, animowanych i dokumentalnych m. in. Sztuka Kochania, BogowieCzerwony Pająk, 21xNY, Loving Vincent, Ziegenort, Do serca Twego, Lato 2014, XOXO Pocałunki i uściski. Pracował również przy produkcjach międzynarodowych Arbitrage (USA), Bhaag Milkha Bhaag (Indie), Balcanic I. Caine (Rumunia). W roku 2015 był nominowany do nagrody Polskiej Akademii Filmowej Orły w kategorii Najlepszy Dźwięk za film Bogowie. Ma na swoim koncie również udźwiękowienie kilku tysięcy reklam, produkcję dźwięku do radia, tv, multimediów oraz wielu ekspozycji muzealnych.

Fixafilm to założony w 2012 roku dom postprodukcji filmowej i rekonstrukcji obrazu z siedzibą w Warszawie oraz oddziałami w USA i Australii. Fixafilm oferuje pełne spektrum usług od obsługi planu filmowego, poprzez montaż, kolor korekcję, VFX, aż po mastering i archiwizację. W dorobku studia znajdują się m. in. takie produkcje jak: Prisoners of the Ghostland (2021), Hopper/Welles (2020), My Heart Can’t Beat Unless You Tell It To (2020), Proste rzeczy (2020), Sisters 1968 (2018), Menashe (2017), Wszystkie nieprzespane noce (2016), Kebab i Horoskop (2014) oraz ponad 220 zrekonstruowanych i zremasterowanych tytułów takich mistrzów jak Orson Welles, Siergiej Paradżanow, Dario Argento, Andrzej Wajda, Wojciech J. Has, czy Andrzej Żuławski.

Crew United to platforma networkingowa dla twórców filmowych o wielu funkcjach, oferująca użytkownikom możliwość zaprezentowania swojego portfolio na arenie międzynarodowej w profesjonalnym, zweryfikowanym kontekście, a także możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z europejskimi i lokalnymi twórcami filmowymi – freelancerami, producentami, aktorami i firmami działającymi w branży audiowizualnej. Crew United publikuje również oferty pracy i daje możliwość poszukiwania partnerów do nowych projektów. Od 25 lat Crew United angażuje się aktywnie we wszystkie kwestie związane z standardami pracy w branży audiowizualnej. Crew United to bowiem nie tylko europejska platforma, zrzeszająca ponad 40 tysięcy aktywnych użytkowników i baza danych z informacjami o niemalże 250 tysiącach europejskich filmowcach i filmowczyniach, 115 tys. aktorach i aktorkach, 60 tys. firmach z sektora AV ale także uważny i aktywny partner organizacji zawodowych w wielu krajach europejskich.