Film Pasja według Agnieszki
Oglądaj od 30.05 do 15.06
Obowiązuje blokada geograficzna
Filmy dostępne tylko dla widzów na terytorium Polski.
Lokalizacja jest określana na podstawie adresu IP, za pomocą którego widz łączy się ze stroną WWW festiwalu.
FilmPasja według Agnieszki
Polska2025dokument50'W półmroku montażowni jedna z najwybitniejszych montażystek polskiego kina, Agnieszka Bojanowska, podejmuje się kolejnego twórczego wyzwania. U jej boku – Bogdan Dziworski, mistrz obrazu i wieloletni partner artystyczny. Wspólnie stworzyli filmy, które przeszły do historii kina dokumentalnego. Kamera zagląda za kulisy ich pracy, przyglądając się nie tylko technice, ale i czułej relacji, jaka łączy dwójkę artystów. To spotkanie silnych osobowości, gdzie nie zawsze łatwo o porozumienie. Choć towarzyszy im świadomość upływu czasu, ich spotkanie nie jest pożegnaniem – to hołd dla kina i pasji tworzenia.
- reżyseria
- Wojciech Staroń
Operator filmowy i reżyser. Zdobywca Srebrnego Niedźwiedzia na 61. Berlinale za zdjęcia do filmu „El Premio" w reżyserii P. Markovitch. Jego reżyserski debiut „Syberyjska lekcja" (1998) został nagrodzony na festiwalach w Krakowie, na IDFA i Cinema du Reel. „Argentyńska lekcja" (2011) zdobyła nagrody m. in. na Cinema Eye Honor, Krakowskim Festiwalu Filmowym, DokLeipzig i Camerimage. Film „Bracia" (2015) zwyciężył w Semaine de la Critique w Locarno. Jako operator współpracował z Krzysztofem Krauze i Joanną Kos-Krauze przy “Placu Zbawiciela” (Złota Żaba Polski Konkurs Camerimage 2006), “Papuszy” (Manaki Brothers Bronze Camera 2013), z Lidią Dudą “Uwikłani”(Nagroda za zdjęcia Kraków), “Pisklaki” (Nagroda PSC 2023), z Diego Lermanem przy „Refugiado" (Quinzaine des Réalisateurs, Cannes 2014), M. Mubarakiem przy „Autobiography" (Venice Orizzonti 2022), z V. Kairisem przy „January" (zwycięzca Tribeca 2022) oraz z L. Achour przy „Red Path" (Locarno, Camerimage 2024).
- Fotos
W półmroku montażowni jedna z najwybitniejszych montażystek polskiego kina, Agnieszka Bojanowska, podejmuje się kolejnego twórczego wyzwania. U jej boku – Bogdan Dziworski, mistrz obrazu i wieloletni partner artystyczny. Wspólnie stworzyli filmy, które przeszły do historii kina dokumentalnego. Kamera zagląda za kulisy ich pracy, przyglądając się nie tylko technice, ale i czułej relacji, jaka łączy dwójkę artystów. To spotkanie silnych osobowości, gdzie nie zawsze łatwo o porozumienie. Choć towarzyszy im świadomość upływu czasu, ich spotkanie nie jest pożegnaniem – to hołd dla kina i pasji tworzenia.
- reżyseria
- Wojciech Staroń
Operator filmowy i reżyser. Zdobywca Srebrnego Niedźwiedzia na 61. Berlinale za zdjęcia do filmu „El Premio" w reżyserii P. Markovitch. Jego reżyserski debiut „Syberyjska lekcja" (1998) został nagrodzony na festiwalach w Krakowie, na IDFA i Cinema du Reel. „Argentyńska lekcja" (2011) zdobyła nagrody m. in. na Cinema Eye Honor, Krakowskim Festiwalu Filmowym, DokLeipzig i Camerimage. Film „Bracia" (2015) zwyciężył w Semaine de la Critique w Locarno. Jako operator współpracował z Krzysztofem Krauze i Joanną Kos-Krauze przy “Placu Zbawiciela” (Złota Żaba Polski Konkurs Camerimage 2006), “Papuszy” (Manaki Brothers Bronze Camera 2013), z Lidią Dudą “Uwikłani”(Nagroda za zdjęcia Kraków), “Pisklaki” (Nagroda PSC 2023), z Diego Lermanem przy „Refugiado" (Quinzaine des Réalisateurs, Cannes 2014), M. Mubarakiem przy „Autobiography" (Venice Orizzonti 2022), z V. Kairisem przy „January" (zwycięzca Tribeca 2022) oraz z L. Achour przy „Red Path" (Locarno, Camerimage 2024).
- Fotos