KFF Industry: Znamy uczestników CEDOC Market i projekty zakwalifikowane do DOC LAB POLAND & UKRAINE

Zakończyła się selekcja projektów z całego świata na CEDOC Market i ukraińskich projektów, które dołączą do DOC LAB POLAND, prowadzonych przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego. Tegoroczna, jedenasta odsłona obu wydarzeń organizowana we współpracy z KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbywa się ponownie pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE. 

Tegoroczny CEDOC – Central European Documentary Co-Production Market, jedyny w Polsce dokumentalny market koprodukcyjny dla producentów, którzy poszukują partnerów z Europy i ze świata, będzie gościć 32 projekty dokumentalne. Do dokumentów zgłoszonych m.in. z Polski dołączyły projekty z Niemiec, Izraela, Włoch, Francji, Czech, Słowacji, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii, Chorwacji, Iranu, Litwy, Łotwy, Portugalii, Szwecji i USA. Wśród ekspertów marketu znajdą się  zarówno  doświadczeni producenci, jak i agenci sprzedaży, przedstawiciele festiwali, funduszy filmowych i nadawców. Pełną listę kilkudziesięciu ekspertów zaprezentujemy niebawem.

W tym roku największy w Polsce program dla dokumentalistów ponownie odbywa się pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE. Dzięki dofinansowaniom z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytutu Mieroszewskiego jesteśmy w stanie wesprzeć i zapewnić uczestnictwo ośmiu projektom z Ukrainy. Trzy z nich pojawią się na CEDOC Market, dwa na Doc Lab Start, a trzy na Doc Lab Go – które odbędą się w dniach 26-30 maja w Krakowie. 

Wśród wyselekcjonowanych na CEDOC Market projektów są propozycje filmowe powstające na całym świecie. Ich twórcy ruszają tropem wydarzeń historycznych, mierzą się z obecnymi problemami lub indywidualnymi historiami zwyczajnych – niezwyczajnych ludzi. Jak wiadomo, życie piszę najlepsze scenariusze, a dokumentaliści są doskonałymi kronikarzami codzienności. 

CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-Production Market) ma na celu umożliwienie producentom dokumentalnym nawiązania kontaktów z partnerami w innych krajach, dzięki którym będą mogli zrealizować swoje filmy. W tym roku wydarzenie odbędzie się po raz jedenasty.

LISTA PROJEKTÓW NA DOC LAB POLAND & UKRAINE:

DOCS TO START 2025

  • Arkadius, reż. Sławomir Batyra, prod. Maria Nosal / Bord Noir Maria Nosal
  • Do Matki, reż. Mattias Bavré, prod. Stanisław Zaborowski,  Barbara Dyck, Maarten Bernaerts / Silver Frame, Salto Productions
  • Filar, reż. Marcin Koszałka, prod. Piotr Kobus / Mañana
  • Her name is Fields, reż. Martyna Wróbel, Anna Biernacik, prod. Magdalena Sztorc, Anna Zajączkowska / Mozaika Films
  • Karin, reż. Kama Czudowska, prod. Dorota Schleiss / ASF Studio
  • Kwiat Młodzieży Polskiej, reż. Piotr Bodak, prod. Jagoda Brzezińska / Pinot Films
  • Moja ciotka przeklęła królestwo, reż. Monika Lipanovich, prod. Monika Braid  / Braidmade Films
  • My Diana, reż. Inga Pylypchuk, prod. Alexandra Bratyshchenko, Kateryna Ptashka / Eleron Pictures (UKRAINA)
  • Mzungu. Szlak do siebie, reż. Michał Gruszczyński, prod. Monika Raj / Rajana sp. z o.o.
  • Nahual: Życia Między Światami, reż. Clara Kleininger-Wanik, prod. Kamil Wanik / Tryton Productions
  • Nie ma się czego bać, reż. Katarzyna Cieślar, prod. Marta Dużbabel / ATM GRUPA S.A
  • Night Mayor, reż. Kate Tiuri, prod. Mira Oyetoro, Anna Burdina / JS Films (UKRAINA)
  • Przypadek? Nie sądzę!, reż. Karina Kleszczewska, prod. Dorota Schleiss / ASF Studio
  • Usłyszeć Olenę, reż. Agnieszka Iwańska, prod. Izabela Igel / 7FILMS Sp. z o.o.

DOCS TO GO 2025

  • Hide Me In The Light, dir. Markiian Miroshnychenko, Natalia Kovalyova, prod. Oleksandr Krasenkov, Kateryna Ptashka / Life Map Films (UKRAINA)
  • Igrając z diabłem, reż. Piotr Małecki, Maciek Nabrdalik, prod. Piotr Małecki / Short Docs Media
  • Klątwa, reż. Jakub Jakubik, prod. Michał Sadowski / SHADOWS OF THE MIND Sp. z o.o.
  • Krajobrazy z wnętrza, reż. Zofia Sawicka, prod. Maciej Kubicki, Zofia Kujawska/ Telemark sp. z o.o.
  • Maestra, reż. Magda Nabiałczyk, prod. Iwona Harris / Lollipop Films Sp. z o.o.
  • Stado, reż. Mariusz Biernacki, prod. Iga Malińska / Play Colors Media
  • Śmierć każdego umniejsza mnie, reż. Sergiusz Bażenov, prod. Inna Lastochkina / Trilobit Films LLC (UKRAINA)
  • Teatr przy głównej ulicy – Historia Idy Kamińskiej,  reż. Dawid Szurmiej, prod. Katarzyna Kaczmarek, Milena Drincić, Dawid Szurmiej / Studio Agart
  • The Escape, reż. Yevgenia Danylenko-Bekker, prod. Anahit Zakaryan / Picartix Production (UKRAINA)

CEDOC MARKET 2025:

  • 533 Days – Separated by the Bridge, dir. Serhii Zeinalov, prod. DIM Filmhouse LLC / Ukraine
  • Babcia, dir. Wiktor Filip Gacparski prod. Open Matter Studio / Germany
  • Black Sea, White Noise, dir. The Black & Forth Collective (Sasha Belinskyi, Taras Osipov, Yulia Kovanova, Kieran Gosney), prod. Bofa Productions / Albatros Communicos / UK/ Ukraine
  • Beautiful Death, dir. Andris Gauja, prod. Riverbed / Latvia
  • Cecilia Project, dir. Edward Porembny, prod. AMP Polska z o.o. Edward Porembny / Poland
  • Dust In The Showcase, dir. Daniel Pavlic, prod. Artizana, Croatia
  • Farewell to the Arctic, dir. Edyta Wróblewska, prod. Cool Company Sp. z o.o. / Poland
  • From Radvanka, dir. Tomi Hazhlinsky, prod. Contemporary Ukrainian Cinema LLC / Ukraine
  • Gaming the System 1989, dir. Erik Richard H, prod. Enemy Films / Varda Pictures / UK
  • Gatsby in Motion, dir. Bertrand Normand, prod. Les Films du Jour Prochain / France
  • I’m not scared anymore, dir. Tanya (Tatsiana) Svirepa, prod. Oraz Myradov / Poland, Germany 
  • In the Thunder Light, dir. Katarzyna Trzaska, prod. Zygizaga Films / Poland
  • It Is What It Is, dir. Gal Rosenbluth, prod. udivsagi production ltd. /  Israel
  • Intimate Revolutions, dir. Julia Maryanska, prod. Speakit Productions / USA, UK
  • Mater, dir. Michael Petrolini, prod. Raw Sight / Italy
  • My Shining Darkness, dir. Lia Lőrinczy, prod. Éclipse Film Kft. / Hungary 
  • Lost in Tehran, Lost in Japan, dir. Jafar NajafiIran, prod. Cinematales / Iran
  • Prometea, dir. Michaela Kaliska, prod. Ninja film / Slovakia
  • RepairMan, dir. Marija Stonyte, prod. UKU films / Lithuania
  • Scars, dir. Małgorzata Imielska, prod. Lumisenta Film Foundation / Poland 
  • Ship of Dreams, dir. Johan von SydowSzwecja, prod. Picky Pictures AB / Sweden
  • Searching for Thule, dir. Yannis Karpouzis, prod. Marina Danezi / Belgium
  • The Hope Will Carry Us, dir. Alemdar Faig, prod. Chinar Film / Azerbaijan
  • The Fugitive, dir. Michal Varga prod. Gnomon Production S.R.O. / Czechia
  • The Last Daughter, dir. Melissa Richer, prod. Sundays.Film GmbH / Germany 
  • Through the Eyes of Others, dir. Meagan Adele Lopez, prod. Lady Who Productions / USA, France, Spain
  • Tomorrow, dir. Diana Antunes, prod. Omaja, Unipessoal Lda. / Portugal
  • Transparency Booth: Echoes of the Futured, dir. Anna Kapustina, Alexander Mihalkovich, prod. Albatros Communicos / Ukraine
  • We Have The Keys, dir. Timo Novotny,  prod. Seehund Media. GmbH / Austria,  Germany
  • Witold Giersz 100 years – Frame after Frame, dir. Dorota Welchman, prod. Breakthru Productions / Poland
  • Yetti on Black Asphalt, dir. Martin Ryšavý, prod. D1film s.r.o. / Czechia 
  • Youth of the North, dir. Evgeniia Leushkina, prod.  Voices Films / Germany, France

DOC LAB POLAND & UKRAINIE oraz CEDOC Market są organizowane przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z KFF Industry, a partnerem strategicznym jest Krakowski Festiwal Filmowy. 

Główną instytucja finansującą program jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Doc Lab Poland  został dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, ze środków Miasta Stołecznego Warszawa, oraz przez Centrum Mieroszewskiego w ramach II otwartego konkursu i przez Ambasadę Królestwa Niderlandów.

Zagranicznymi partnerami są: DOK Leipzig, IDFA, FIPADOC oraz Institute of Documentary Film z Pragi, Documentary Association of Europe i Fundusz Wyszehradzki. 

Polskimi partnerami są: Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Warszawski Festiwal Filmowy, Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu, Fixafilm, Studio Dźwiękowe Cafe Ole, MX35, Krakowski Park Technologiczny, FINA i Polish Docs PRO.

Patroni medialni Doc Lab Poland to: Polish Docs, Magazyn Filmowy Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Filmpolski.pl, Film&TV Kamera, Filmowe Centrum Festiwalowe, Siła Nauki.

Wydarzenie kulturalne polskiej prezydencji w Radzie UE.

Cultural event of the Polish presidency of the Council of the EU.

Événement culturel de la présidence polonaise du Conseil de l’UE.

Aktualności

1 z 1138