KFF Industry: Rusza nabór na CEDOC MARKET

Rusza nabór na kolejną edycję marketu koprodukcyjnego CEDOC MARKET (Central European Documentary Coproduction Market) odbywającego się w ramach KFF Industry podczas 61. Krakowskiego Festiwalu Filmowego, jako element programu Doc Lab Poland. Zgłosić mogą się na niego producenci mający projekt filmu dokumentalnego w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji. Udział w markecie da im szansę spotkania się z potencjalnymi koproducentami a także takimi partnerami jak fundusze filmowe, agenci sprzedaży, dystrybutorzy oraz programerzy festiwali. Nabór potrwa do 21 marca 2021 roku.

CEDOC MARKET (Central European Documentary Coproduction Market) w ramach KFF Industry podczas Krakowskim Festiwalu Filmowym jest jedyną w Polsce platformą koprodukcyjną skierowaną do producentów filmów dokumentalnych poszukujących partnerów polskich i zagranicznych. Organizowane od 2015 roku wydarzenie skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między producentami oraz twórcami z całej Europy. Market jest częścią programu DOC LAB POLAND i odbywa się w ramach KFF Industry. „ Zeszłoroczna edycja w sposób jeszcze bardziej zdecydowany pozwoliła nam otworzyć wydarzenie na Europę. W selekcji znalazło się 12 polskich i 18 zagranicznych projektów filmów dokumentalnych. Wśród nich były projekty z Ukrainy, Holandii, Estonii, Włoch, Francji, czy Norwegii. Pozwoliło nam to również przyciągnąć jeszcze więcej zagranicznych gości i skutecznie stworzyć przestrzeń dla kreatywnej współpracy producentów z całej Europy” – mówi Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, menedżerka CEDOC MARKET.

Do udziału w CEDOC MARKET zapraszamy producentów projektów dokumentalnych z projektami w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji. Na wydarzenie można aplikować także bez projektu, wówczas pod uwagę będzie brane doświadczenie producenta w koprodukcjach międzynarodowych. Udział w CEDOC MARKET jest bezpłatny. Uczestnicy marketu (producenci, i opcjonalnie reżyserzy) otrzymują akredytację Industry umożliwiającą wzięcie udziału we wszystkich wydarzeniach branżowych festiwalu oraz upoważniająca do wstępu na seanse w oficjalnym programie KFF. Ze względu na trwającą pandemię Covid-19 szczegóły wydarzenia zostaną podane w późniejszym terminie.
 
Specyfiką CEDOC Market są spotkania toczące się dwutorowo. Z jednej strony producenci mają szansę spotkać się z potencjalnymi koproducentami i zaprezentować sobie nawzajem swoje projekty – w ten sposób każdy producent występuje w podwójnej roli. W poprzednich edycjach w markecie wzięły udział czołowe europejskie firmy produkcyjne, takie jak jak m.in. Artline Films (Francja), Kundschafter Filmproduktion (Niemcy), Inselfilm (Niemcy) Momento Films (Szwecja), Tondovsky Films (Niemcy), House of Real (Dania), Tuffi Films (Finlandia), Vernes (Czechy), Virc Studio (Słowenia), Lukimedia (Hiszpania), Speak Easy Project (Węgry), Elemag Pictures (Niemcy), Arena (Kosowo), Marx Film (Estonia), Kijora Film (Polska), Aurora Film (Norwegia), Haka Films (Polska), Centrala (Polska), Einbahnstrasse Productions (Niemcy). Z drugiej strony, podczas CEDOC MARKET producenci spotykają się nie tylko z innymi producentami, ale też z reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży, czy nadawcami telewizyjnymi. Poprzednie edycje wydarzenia zgromadziły ponad 60 decision makerów z całego świata.
W zeszłym roku wśród decision makerów, którzy spotkali się z przedstawicielami zakwalifikowanych projektów są m.in. Adriek van Nieuwenhuijzen (szefowa IDFA Forum), Tereza Šimíková (szefowa CPH:FORUM na festiwalu CPH:DOX), Yoko Imai (NHK), Erkko Lyytinen (YLE), Mehdi Bekkar z Al Jazeera Documentary Channel, Hanka Kastelicová – wiceprezes i producent wykonawczy filmów dokumentalnych dla HBO Europe; Joanna Szymańska, konsultant ds. projektów dokumentalnych HBO Polska, Lisa Kleiner Chanoff (Catapult Film), Jhava Chikli i Melanie Rozencwajg (Archive Valley) i Biljana Tutorov (Circle Doc Woman Accelerator). Reprezentanci projektów mieli także okazję wziąć udział w dodatkowych spotkaniach stolikowych („round tables”) poświęconym wybranym tematom odpowiadającym specyfice filmów nad którymi pracują.

Nabór na CEDOC Market trwa do 21.03.2021 roku. Formularz zgłoszeniowy znajduje się pod linkiem.

Na dotychczasowych edycjach CEDOC MARKET prezentowano takie polskie produkcje jak m.in. „Pociągi” Macieja Drygasa, „Newborn” Lidii Dudy, „Wika!” Agnieszki Zwiefki, „Diagnoza” Ewy Podgórskiej, „Pollywood” Pawła Ferdka, „Wieś pływających krów” Katarzyny Trzaski, „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego, „Opera o Polsce” Piotra Stasika i „Ostatnia wyprawa” Elizy Kubarskiej.
 
CEDOC MARKET jest jedną z inicjatyw organizowanych przez założoną w 2014 roku Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, której głównym zadaniem jest wsparcie i promocja polskiego filmu dokumentalnego, wsparcie młodych, debiutujących filmowców, organizacja warsztatów, konferencji, konkursów, produkcja filmów. Wśród działań fundacji są takie programy jak DOC LAB POLAND, największa w Polsce inicjatywa dla profesjonalnych dokumentalistów, łącząca konsultacje merytoryczne projektów filmowych z prezentacjami dla potencjalnych partnerów: producentów, dystrybutorów, agentów sprzedaży (częścią DOC LAB POLAND jest też CEDOC MARKET); DOC DEVELOPMENT, program intensywnego rozwoju projektów dokumentalnych na wczesnym etapie i IMPAKT – programu dla producentów rozwijających projekty fabularne i dokumentalne.

Więcej informacji o CEDOC MARKET udziela:
Agnieszka Rostopowicz-Rutkowska
CEDOC MARKET MANAGER
+48 500 228 298
[email protected]