ZWYCIĘZCY 53. KRAKOWSKIEGO FESTIWALU FILMOWEGO

 

NAGRODA SMOK SMOKÓW – Paul Driessen

 

MIĘDZYNARODOWY KONKURS DOKUMENTALNY

ZŁOTY RÓG dla reżysera najlepszego filmu – Tora Mårtens za film COLOMBIANOS (Szwecja, Finlandia).

SREBRNY RÓG dla reżysera najlepszego średniometrażowego filmu dokumentalnego – Marat Sargsyan za film OJCIEC (Litwa).

SREBRNY RÓG dla reżyserów najlepszego pełnometrażowego filmu dokumentalnego – Marcel Łoziński za film OJCIEC I SYN W PODRÓŻY (Polska) oraz Paweł Łoziński za film OJCIEC I SYN (Polska).

WYRÓŻNIENIE:
Mahdi Fleifel za film NIE NASZ ŚWIAT (Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Liban).

NAGRODA STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH za najlepsze zdjęcia – Linas Dabriska (Litwa) za zdjęcia do filmu OJCIEC (reż. Marat Sargsyan). 

Nagroda Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych (FIPRESCI) – OSTATNI KORSARZE MORZA CZARNEGO w reżyserii Svetoslava Stoyanova (Bułgaria).

Nagroda jury studenckiego konkursu dokumentalnego –  NIE NASZ ŚWIAT (Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Liban) w reżyserii Mahdiego Fleifela. 

MIĘDZYNARODOWY KONKURS FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH

ZŁOTY SMOK dla reżysera najlepszego filmu – Sergei Loznitsa za film LIST (Rosja). 

SREBRNY SMOK dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego – Aleksandra Maciuszek za film SCENY SPRZED (Kuba). 

SREBRNY SMOK dla reżysera najlepszego filmu animowanego – Kawai + Okamura za film BYĆ JAK PORUCZNIK COLUMBO (Japonia).

SREBRNY SMOK dla reżysera najlepszego filmu fabularnego – Marianne Blicher za film PIĘKNA BELINDA (Dania). 

WYRÓŻNIENIA:
Ewa Borysewicz za film DO SERCA TWEGO (Polska).

PRIX EFA dla najlepszego filmu europejskiego (nominacja do Europejskiej Nagrody Filmowej w kategorii filmu krótkometrażowego) – LIST, reż. Sergei Loznitsa (Rosja).

Jury Międzynarodowej Federacji Klubów Filmowych (FICC):

  • Nagroda Don Quichota –  SFATYGOWANI PRZYSTOJNIACY, w reżyserii Léo Marchand i Anne-Laure Daffis (Francja).
  • Wyróżnienie – ŚWIĘTY I DZIWKA w reżyserii Anny Zohry Berrached (Niemcy).
Nagroda jury studenckiego konkursu filmów krótkometrażowych – ALLAH JEST WIELKI w reżyserii Andrei Iannetty (Indie). 
 
MIĘDZYNARODOWY KONKURS DOKUMENTALNYCH FILMÓW MUZYCZNYCH DocFilmMusic
 
ZŁOTY HEJNAŁ dla reżysera najlepszego filmu – Jay’a Bulgera za film STRZEŻCIE SIĘ BAKERA! (USA).
 
 
KONKURS POLSKI

ZŁOTY LAJKONIK dla reżysera najlepszego filmu – Filip Dzierżawski za film MIŁOŚĆ (Polska).

 
SREBRNY LAJKONIK dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego – Bartosz M. Kowalski za film MOJA WOLA (Polska).
WYRÓŻNIENIE:
Piotr Stasik za film DZIENNIK Z PODRÓŻY (Polska).

SREBRNY LAJKONIK dla reżysera najlepszego filmu animowanego – Tomasz Popakul za film ZIEGENORT (Polska).

WYRÓŻNIENIE:
Ewa Borysewicz za film DO SERCA TWEGO (Polska).

SREBRNY LAJKONIK dla reżysera najlepszego krótkometrażowego filmu fabularnego – Jędrzej Bączyk za film KOJOT (Polska).

WYRÓŻNIENIE:
Mateusz Głowacki za film ZABICIE CIOTKI (Polska).

Nagrody pozaregulaminowe konkursu polskiego:
Nagroda Prezesa Telewizji Polskiej S.A. za najlepszą reżyserię – Jakub Pączek za film 128. SZCZUR (Polska).
Nagroda Prezesa Telewizji Polskiej S.A. za najlepsze zdjęcia – Mateusz Skalski za zdjęcia do filmu MOJA WOLA (reż. Bartosz M. Kowalski).
Nagroda Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Agnieszka Elbanowska za film NIEWIADOMA HENRYKA FASTA (Polska).
Nagroda Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich za montaż – Bartek Pietras za film THE BIG LEAP (reż. Kristoffer Rus).
Nagroda im. Macieja Szumowskiego za szczególną wrażliwość na sprawy społeczne ufundowana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji – Bartosz M. Kowalski za film MOJA WOLA.
Nagroda dla najlepszego producenta polskich filmów krótkometrażowych i dokumentalnych ufundowana przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych – Piotr Kielar z Lifetime Productions za film MIŁOŚĆ.

Nagroda jury studenckiego konkursu polskiego – ZABICIE CIOTKI w reżyserii Mateusza Głowackiego. 

NAGRODA PUBLICZNOŚCI: MIŁOŚĆ w reżyserii 
Filipa Dzierżawskiego.

DRAGON FORUM

HBO DEVELOPMENT AWARD dla projektu filmu MIŁOŚĆ XXXXL, w reżyserii Joanny Frydrych.