KFF Industry: projekty wybrane na pitching Animated in Poland

Siedem polskich projektów animowanych zostanie zaprezentowanych podczas pitchingu Animated in Poland w ramach KFF Industry, sekcji branżowej towarzyszącej 61. Krakowskiemu Festiwalu Filmowemu.
Animated in Poland to sekcja programu KFF Industry skupiająca się na polskim filmie animowanym. Obejmuje ona panele dyskusyjne, prezentację projektów i studiów animacji oraz spotkania indywidualne w formule one-on-one.

Jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznej edycji, zarówno dla twórców filmowych, jak i zaproszonych z całego świata ekspertów, będzie pitching – prezentacja polskich krótkometrażowych filmów animowanych w ostatniej fazie produkcji. Każdy z projektów przedstawiony zostanie przez reżysera i/lub producenta przed audytorium złożonym z międzynarodowych specjalistów z branży filmowej: dystrybutorów, agentów sprzedaży, programerów festiwalowych oraz reprezentantów instytucji filmowych. Dzięki temu animacje uzyskają realną szansę na start na światowych festiwalach i rynkach filmowych. Na tegorocznym pitchingu Animated in Poland zaprezentowanych zostanie siedem projektów, zarówno filmów studenckich, jak i przygotowywanych w profesjonalnych studiach.

WYBRANE PROJEKTY:
  • Deserowy Jamnik, reż. Betina Bożek, prod. Kraków Film Klaster – Centrum Animacji w Krakowie
  • Już mnie nie ma, reż./prod. Nawojka Wierzbowska
  • All my effing superheroes, reż. Piotr Kabat, prod. Letko
  • Zapach Ziemi, reż. Olivia Rosa, prod. Pracownia Filmu Animowanego – ASP Kraków
  • Było sobie morze…, reż. Joanna Kożuch, prod. B-Film, Anima-pol
  • Jak być kochanym, reż. Nawojka Wierzbowska, prod. Studio Munka, Fumi Studio
  • Oczniak, reż. Małgorzata Wowczak, prod. Pracownia Filmu Animowanego – ASP Kraków
W tym roku przedstawiciele projektów będą mieli szansę porozmawiać w ramach indywidualnych spotkań m.in. z selekcjonerami festiwali, agentami sprzedaży, dystrybutorami czy redaktorami zamawiającymi ze stacji telewizyjnych.

Prezentacje poprzedzą konsultacje i warsztat technik pitchingowych, które poprowadzi Wim Vanacker – członek komisji selekcyjnej konkursu filmów krótkometrażowych na MFF w Cannes, który wcześniej przez wiele lat był szefem sekcji scenariuszowej NISI MASA oraz European Short Pitch – jednego z najważniejszych pitchingów dla filmów krótkometrażowych w Europie.

Pitching odbędzie online się 1 czerwca 2021 roku.

Partnerami pitchingu Animated in Poland są Sound Mind i Fixafilm.

Podobnie jak w ubiegłych latach jeden z prezentowanych projektów otrzyma bon na 10-dniową postprodukcję dźwięku w prowadzonym przez Michała Fojcika studio Sound Mind. Po raz pierwszy na Animated in Poland przyznana zostanie nagroda ufundowana przez Fixafilm w formie bonu na usługi w zakresie postprodukcji obrazu o wartości 10 000 PLN. Do grona fundatorów nagród dołączyło także Crew United, które przyzna wyróżnienie w postaci abonamentu na usługi w swoim serwisie internetowym.

KFF Industry to program wydarzeń branżowych, przeznaczonych dla obecnych na Krakowskim Festiwalu Filmowym profesjonalistów filmowych.