KFF Industry: rusza nabór na DOC LAB POLAND 2022

Już po raz ósmy Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego wraz z Krakowskim Festiwalem Filmowym ogłaszają nabór na DOC LAB POLAND – największy program dla profesjonalnych twórców filmów dokumentalnych w Polsce. Aplikacje przyjmowane są na dwa odrębne komponenty: DOC LAB START dla projektów w developmencie lub DOC LAB GO dla filmów w montażu. Zgłoszenia składać do 17 stycznia.

DOC LAB POLAND to największy w Polsce program dla dokumentalistów, organizowany od 2015 roku przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego. Warsztaty obejmują: konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z agentami sprzedaży, rozwijanie budżetów i planów finansowania. Na etapie konsultacji eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Zwieńczeniem warsztatów i konsultacji są publiczne pitchingi projektów – Docs to Start i Docs to Go na KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego oraz indywidualne rozmowy z koproducentami, przedstawicielami telewizji, agentami sprzedaży, selekcjonerami festiwali – co roku odbywa się ich ok. 350.

Podczas dotychczasowych siedmiu edycji, przez program przewinęli się twórcy wielu głośnych i wielokrotnie nagradzanych dokumentów ostatnich lat m.in. Maciej Cuske, Michał Bielawski, Tomasz Wolski, Piotr Stasik, Eliza Kubarska, Paweł Chorzępa, Piotr Bernaś czy Agnieszka Zwiefka.

Stawiamy na filmy autorskie, posiadające międzynarodowy potencjał, starając się dołożyć cegiełkę do ich rozwoju i powstania. Dbamy o to, żeby udział w programie dawał uczestnikom możliwość kompleksowego rozwoju ich pomysłów. Odbywa się to w przestrzeni partnerskiej dyskusji, w towarzystwie największych ekspertów od kina dokumentalnego z Polski i zagranicy. Chcemy współtworzyć pejzaż polskiego kina dokumentalnego jako różnorodnego, ciekawego formalnie, na wysokim poziomie artystycznym – mówi Adam Ślesicki, pomysłodawca i dyrektor DOC LAB POLAND.

Na DOC LAB POLAND 2022 mogą zgłosić się filmowcy-dokumentaliści (reżyserzy i producenci) mający już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. W zależności od zaawansowania projektu twórcy mogą aplikować się na wybrany komponent programu

DOC LAB POLAND:

DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć. Udział biorą: reżyser i producent. Projekty pełno- lub średniometrażowe, nie krótsze niż 50 min. W ramach komponentu DOC LAB START twórcy mają możliwość konsultacji merytorycznej projektu pod kątem rozwoju tematu i dramaturgii, wyboru bohaterów i sposobu narracji; pracy nad budżetem i planem finansowania, opracowania koncepcji prezentacji projektu, poszukiwania partnerów do produkcji i finansowania. W skład warsztatów wchodzą dwie intensywne sesje: początek kwietnia, przełom maja i czerwca (w ramach KFF Industry) i trzecia, opcjonalna sesja w połowie października oraz udział w pitchingu DOCS TO START na 62. Krakowskim Festiwalu Filmowym, po którym istnieje możliwość odbycia indywidualnych spotkań z ekspertami, potencjalnymi koproducentami, funduszami filmowymi, przedstawicielami telewizji i zagranicznych marketów koprodukcyjnych (Amsterdam, Lipsk, Jihlava, Sheffield i inne).

DOC LAB GO – dla filmów w fazie montażu. Udział biorą: reżyser i producent, a w pierwszej i ostatniej sesji ewentualnie także montażysta. Projekty pełno- lub średniometrażowe. Udział zakłada konsultacje wersji montażowych z wybitnymi montażystami i reżyserami; opracowanie strategii komunikacji, promocji i dystrybucji filmu, przygotowanie pakietów promocyjnych, konsultacje z dystrybutorami i agentami sprzedaży, opracowanie strategii festiwalowych. W skład warsztatów wchodzą dwie intensywne sesje: pierwsza połowa kwietnia, przełom maja i czerwca (w ramach KFF Industry) i trzecia, opcjonalna sesja w połowie października.
Pitching DOCS TO GO na 62. Krakowskim Festiwalu Filmowym umożliwia indywidualne spotkania z selekcjonerami najważniejszych światowych festiwali (IDFA, DOK Leipzig, Hot Docs, Berlinale, Visions du Reel), dystrybutorami, agentami sprzedaży (Autlook Film Sales, Deckert Distribution, Cat&Docs, First Hand Films, Doc Alliance Films), redaktorami zamawiającymi – poszukiwanie partnerów dystrybucyjnych.

Opłata za udział w całym programie wynosi 1800 zł + VAT za projekt (uczestnictwo do dwóch osób, płatne po zaakceptowaniu projektu). Opłata za aplikowanie to 80 zł brutto (przy dokonywaniu wpłaty koniecznie należy zatytułować przelew: „Wpłata na cele statutowe Fundacji” ). Szczegóły, regulamin i formularz zgłoszeniowy znajdują się na www.doclab.pl.

Zgłoszenia przyjmowane jedynie za pośrednictwem formularza on-line na stronie www.doclab.pl od 13 grudnia 2021 roku do 17 stycznia 2022 roku, do godz. 23:59.

Więcej informacji na doclab.pl.