Animated in Poland
27.05, 12.00 – 14.00 PUBLICZNE PREZENTACJE – MOS 2
27.05, 15.30 – 18.30 ONE-ON-ONE MEETINGS – MOS 4
wstęp z akredytacjami: Industry, Industry Pro, Industry Light, Media, Student
NAGRANY PITCHING BĘDZIA MOŻNA OBEJRZEĆ W STREFIE GOŚCIA KFF INDUSTRY OD 29 MAJA.
Prezentacja polskich krótkometrażowych filmów animowanych w fazie produkcji, przeznaczona dla międzynarodowych profesjonalistów z branży filmowej – programerów festiwali, agentów sprzedaży, dystrybutorów i reprezentantów instytucji filmowych. W tym roku wydarzenie odbędzie się stacjonarnie w Krakowie i przeprowadzone zostanie w języku angielskim.
Moderatorka: Zofia Jaroszuk
WYBRANE PROJEKTY:
- Wzorzec, reż. Andrzej Jobczyk, prod. Lele Crossmedia Production;
W szpitalu psychiatrycznym znajduje się młody mężczyzna. Jest w złym stanie psychicznym, nie reaguje na pytania lekarzy. Podczas badań, gdy zostaje mu pokazany kleks przypominający anioła, aparatura, do której jest podłączony, zaczyna kreślić dynamiczne zygzaki. Około 25 lat później widzimy bohatera w tym samym szpitalu. Mimo że postarzał się, to jego stan się nie zmienił. Choremu zostają przypięte do głowy elektrody. Tym razem aparatura wychwytuje gwałtowne zmiany w pracy mózgu, kiedy badany widzi fotografię nocnego nieba.
- Kosmogonia, reż. Karolina Chabier, prod. Animoon;
Na początku panowała ciemność i nic nie istniało z wyjątkiem kilku iskierek pochodzących z małej lampki zawieszonej na dziobie łodzi. W bezkresnej nocy pojawia się Wielka – bogini o kształcie żubra. Z odmętów wody Wielka wyławia Małą – boginię przypominającą kozę. Zawiązuje się między nimi przyjaźń, a wraz z nią pojawia się wokół życie.
- Telegram to the tree, reż. Julia Benedyktowicz, prod. Animoon;
Czując się zagubiona, Sofia zaczyna nagrywać dokumentalne wiadomości głosowe do samej siebie. Odkrywa wspomnienia z dzieciństwa, w których neurotyczna babcia straszyła ją opowieściami o pestkach wiśni kiełkujących w drzewo w jej brzuchu. Co dziwne, u małej dziewczynki wywołało to jedynie ekscytację. Teraz czuje, że coś w niej rośnie: wrażliwa i ciągle zmieniająca się dzika roślina. Jej kolczaste gałęzie ograniczają jej płuca, a korzenie zaciskają się wokół gardła. Nie może wziąć głębokiego oddechu, a jej głos się zacina.
- Serce, reż. Oskar Aleksander Wasiluk, prod. Jan Matejko Academy of Fine Arts in Kraków;
Główny bohater wyrusza w podróż w poszukiwaniu fikcyjnego składnika do jego zupy. Napotyka kobietę, w której się zakochuje z odwzajemnieniem. Po powrocie do mieszkania kobieta zostaje zabita przez humanoidalnego królika. Mimo to bohater niewzruszenie wyciąga serce kobiecie i wrzuca go do garnka.
- Owsiankowy potwór, reż. Izabela Plucińska, prod. Las Sztuki Foundation;
“Owsiankowy potwór” to poetycka animacja krótkometrażowa o dziecięcej, pełnej wyobraźni reakcji na konflikt między rodzicami. Kiedy poranne śniadanie zostaje zakłócone, emocje dziewczynki ożywiają potwora z owsianki. Dzięki fantazji znajduje sposób, by przywrócić harmonię i na nowo połączyć się z rodzicami w świecie pełnym ciepła i empatii.
- Aşk, reż. Magdalena Iris Özen, prod. Jan Matejko Academy of Fine Arts in Kraków;
W 2024 roku w Turcji zamordowane zostały 394 kobiety. Podejrzewa się, że dodatkowe setki niewyjaśnionych zgonów i wypadków spotykających Turczynki, również miały związek z przemocą na tle płciowym.
Życie głównej bohaterki zostaje zakłócone przez nocny telefon od jej mieszkającej w Turcji przyjaciółki. Od czasu połączenia powrót do zwykłej codzienności przestaje być możliwy.
- Do Domu, reż. Weronika Nowacka, prod. Magdalena Abakanowicz University of Arts in Poznań;
„Do Domu” to film animowany do piosenki Malwiny Paszek. Wizualny poemat dzieje się w świecie wsi magicznej. Opowiada historię matki, która po zaginięciu córki nie potrafi pogodzić się z jej odejściem. W świecie utkanym z symboli matka przybiera postać sokoła, przemierzając pola w niekończących się poszukiwaniach. Równocześnie duch córki błąka się, szukając drogi powrotnej do domu. Film kontempluje pojęcie domu i żałoby.







WARSZTATY:
Prezentacje poprzedzi intensywny warsztat przygotowawczy, który poprowadzi Maarten van Gageldonk.
Maarten van Gageldonk, dyrektor programowy Festiwalu Kaboom, największego festiwalu filmów animowanych w Holandii. Maarten prowadzi też zajęcia magisterskie z zakresu animacji w Master Institute of Visual Cultures (MIVC) w mieście Den Bosch. W ostatnich latach współredagował książkę Animation and Memory (2020), wydaną przez Palgrave Macmillan.
NAGRODY:
Dla najlepszych projektów prezentowanych podczas pitchingu przewidziane są nagrody ufundowane przez partnerów – Krakowski Park Technologiczny – Multilab, Studio Sound Mind, studio Fixafilm oraz Crew United:
- NAGRODA KRAKOWSKIEGO PARKU TECHNOLOGICZNEGO Multilab – w wysokości 5 000 PLN na wykonanie plików emisyjnych
- SOUND MIND STUDIO ANIMATED IN POLAND BEST PITCH AWARD – na 10 dni post-produkcji dźwięku do filmu (przy założeniu, że całość post-produkcji dźwięku będzie zrealizowana w Studio Sound Mind).
- FIXAFILM ANIMATED IN POLAND BEST PITCH AWARD – bon studia Fixafilm na usługi w zakresie postprodukcji obrazu o wartości 10 000 PLN
- WYRÓŻNIENIE CREW UNITED – trzyletnia subskrypcja Crew United w statusie Premium – dla reżysera i producenta wyróżnionego projektu.
Studio Sound Mind zostało założone i jest prowadzone przez Michała Fojcika – uznanego reżysera dźwięku, członka stowarzyszenia Motion Picture Sound Editors (MPSE), odpowiedzialnego za dźwięk takich filmów jak: “Biała odwaga”, “Pianoforte” oraz „Bogowie”. Studio oferuje pełną postprodukcję dźwięku do filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych.
…
FIXAFILM to założone w 2012 roku i certyfikowane przez Dolby Vision studio postprodukcji obrazu z siedzibą w Warszawie. Korzystając z nowoczesnych technologii oraz umiejętności doświadczonego zespołu, firma oferuje pełne spektrum usług od cyfrowej obsługi planu filmowego, poprzez montaż, korekcję barwną, efekty specjalne, aż po mastering i archiwizację. Fixafilm koncentruje się na filmach fabularnych, dokumentalnych, serialach oraz współpracy międzynarodowej. Ostatnie realizacje to m.in. m.in. WUJEK FOLIARZ (2025), OSKAR, PATKA I ZŁOTO BAŁTYKU (2025), DALEJ JAZDA! (2024), DRZEWA MILCZĄ (2024), POCIĄGI (2024), Hopper/Welles (2020) oraz seriale dla takich nadawców jak Netflix, Disney, SkyShowtime, SVT, ARTE, TVN, czy CANAL+.

Crew United to platforma networkingowa i baza danych dla europejskiej branży filmowej. Umożliwia użytkownikom prezentację filmowego dorobku w zakresie wszystkich form audiowizualnych; bezpośrednie poszukiwanie współpracowników i nawiązywanie kontaktów oraz szeroki research rynku. Portal funkcjonuje od 29 lat, jest dostępny w 9 wersjach językowych i ma zarejestrowanych ponad 56 000 użytkowników.

Multilab to studio postprodukcyjne zlokalizowane w Krakowskim Parku Technologicznym. Powstało
w 2016 roku i współtworzyło już ponad 30 filmów. Studio skupia się głównie na filmach
dokumentalnych i fabularnych. Oferuje kompleksowy proces DI, korekcję barwną i postprodukcję
dźwięku. Ponadto studio dysponuje salą projekcyjną i studiem green screen.
