Druga sesja Doc Lab Poland 2022, konsultanci i partnerzy

Dziś rozpoczyna się druga sesja 8. edycji DOC LAB POLAND. Jak co roku poprzedza ona prezentację projektów dokumentalnych na pitchingach DOC LAB POLAND w ramach KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Przez kolejne dwa dni uczestnicy pracują ze światowymi ekspertami, m.in. dyrektorką sekcji Industry festiwalu IDFA w Amsterdamie, selekcjonerką Sarajevo FF oraz doradcą programowym Sheffield DocFest. Tegoroczna edycja DOC LAB POLAND, podobnie jak w poprzednich latach, została wsparta przez najważniejsze instytucje kultury w Polsce.

DOC LAB POLAND 2022 jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. 1 i 2 czerwca 2022 roku odbędą się pitchingi projektów rozwijanych na tegorocznej edycji programu. Uczestnicy Doc Lab Start, którzy pracują nad filmami będącymi w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, zaprezentują je przed potencjalnymi koproducentami oraz reprezentantami instytucji, funduszy filmowych i nadawców telewizyjnych. Z kolei reżyserzy i producenci z Doc Lab Go, mający filmy na etapie montażu, opowiedzą o swoich projektach zaproszonym agentom sprzedaży, selekcjonerom festiwali i platform VOD oraz dystrybutorom.

W dniach 1-6 czerwca odbędzie się także CEDOC Market – market koprodukcyjny DOC LAB POLAND, w którym weźmie udział blisko 30 kolejnych producentów z Polski i zagranicy, którzy poszukują partnerów koprodukcyjnych do swoich projektów. Na Market składa szereg indywidualnych spotkań. Co roku na Markecie odbywa się blisko 400 spotkań, co razem z ok. 350 spotkaniami po pitchingach owocuje liczbą ponad 700 rozmów – okazji do skonsultowania projektów filmowych, nawiązania kontaktów i znalezienia partnerów koprodukcyjnych lub dystrybucyjnych. Najlepsze projekty prezentowane na pitchingach mają szansę na nagrody ufundowane przez partnerów programu.

Przedstawiamy sylwetki konsultantów II sesji warsztatów DOC LAB POLAND 2022:
  • Tracie Holder – wielokrotnie nagradzana filmowczyni, specjalistka ds. zaangażowania w dokumenty społeczne i konsultantem. Na swoim koncie ma współpracę z Women Make Movies, Active Voice, European Documentary Network, Scottish Documentary Institute oraz Made in NY Media Center. Jest byłą członkinią zarządu NY Women in Film & TV oraz Manhattan Neighborhood Network. Jej poprzedni film, „Joe Papp in Five Acts” miał swoją premierę na Tribeca Film Festival w 2012 roku i pojawił się na ponad czterdziestu festiwalach filmowych w USA i za granicą. Tracie jest obecnie producentką filmu dokumentalnego „Mudflow” reżyserowanego przez zdobywczynię Oscara Cynthię Wade.
  • Martijn J. te Pas – studiował psychologię, filologię angielską oraz film i telewizję na Uniwersytecie w Amsterdamie. Między 2000 a 2019 roku pracował dla Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych IDFA jako szef działu programowego i starszy programer. W kwietniu 2020 roku Martijn rozpoczął prowadzenie doradztwa skierowane do reżyserów i producentów pod szyldem euROPE. Obecnie jest także programerem i doradcą festiwalu Mirage – nowego festiwalu hybrydowo-dokumentalnego w Oslo oraz doradcą programowym Sheffield DocFest.
  • Adriek van Nieuwenhuijzen – uzyskała tytuł magistra teatru i filmoznawstwa na Uniwersytecie w Utrechcie. Już podczas studiów zaczęła specjalizować się w filmach dokumentalnych i zaangażowała się w pierwszą edycję IDFA, wówczas niewielkiej, ale błyskotliwej inicjatywy przywrócenia dokumentu na duże ekrany w Amsterdamie. Zanim została zastępcą dyrektora IDFA w 1993 roku, pracowała jako producent pomocniczy u jednym z holenderskich nadawców publicznych. W IDFA od początku zajmowała się głównie programowaniem. Od lutego 2007 r. jest szefową biura Industry IDFA. Na tym stanowisku kieruje programem dla profesjonalistów IDFA, w tym marketem FORUM i programem Docs for Sale.
  • Rada Šešić – selekcjonerka festiwalowa, wykładowca filmowy, krytyk i reżyserka. Kierowniczka konkursu dokumentalnego największego festiwalu w Europie Południowo-Wschodniej Sarajewo FF. 10 lat temu założyła i objęła kierownictwo nad Docu Rough Cut Boutique. Od sześciu lat zarządza także Last Stop Trieste. W IDFA Amsterdam bierze udział w selekcji, jest też doradcą programowym IFFR Rotterdam i członkiem komitetu selekcyjnego Hubert Bals Fund. Wykładała gościnnie w kilku szkołach filmowych i uniwersytetach za granicą: Anadolu University w Eskisehir, w Art School w Genève, Srishti School of Art, Design and Technology w Bengaluru, gdzie uczyła w 2008 i 2010 roku przez cały trymestr, a także na FDU Belgrade i ASU Sarajevo.

Kategoria: News.

Aktualności

234 z 1932